Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Vyhodnocovanie dotazníka
V dotazníku sa vyhodnocuje každá položka samostatne. Pri uzatvorených položkách sa obyčajne vyhodnocuje frekvencia odpovedí na každú z ponúkaných volieb pre celý výskumný súbor. Frekvencia sa vyjadrí v relatívnom počte, teda v percentách.
Aké je najvyššie vzdelanie otcov žiakov v danom výskumnom súbore?
a) základná škola | 32% |
b) stredná škola | 10% |
c) stredná škola s maturitou | 49% |
d) vysoká škola | 9% |
Spolu | 100% |
V položkách, v ktorých je možné odpovedať dvomi alebo viacerými spôsobmi, výsledný súčet býva nad 100%.
Získané informácie, pomocou ktorých budete overovať hypotézy, je potrebné prehľadne usporiadať, napr. do tabuľky alebo grafu.
Hypotéza: Predpokladáme, že rodičia s vyšším vzdelaním odmeňujú deti materiálnymi darmi častejšie ako rodičia s nižším vzdelaním.
Materiálne dary v závislosti od vzdelania rodičov

Pri otvorených položkách je potrebné jednotlivé odpovede kategorizovať – položka sa vlastne pri vyhodnocovaní uzatvorí. Zastúpenie jednotlivých kategórií odpovedí sa vyhodnotí percentuálne. Podobne je to aj s polouzatvorenými položkami.
