Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Dĺžka testu
Každý test sa skladá v viacerých testových položiek. Na rýchle školské skúšanie sú dostatočné i krátke testy (12-15 položiek), ale testy určené na výskum majú mať niekoľko desiatok položiek (40-50). S rastom počtu položiek totiž stúpa reliabilita Reliabilita = presnosť a spoľahlivosť výskumného nástroja a výskumných zistení.
testu, t.j. dobrá meracia kvalita testu.
Krátke testy s dĺžkou 10-12 položiek obyčajne majú reliabilitu okolo 0,50 -0,60.
Profesionálne testy majú reliabilitu 0,80 a vyššiu. Takúto reliabilitu majú napríklad testy, ktoré sa použili pri meraní čitateľskej gramotnosti alebo matematických a biologických vedomostí žiakov
(PISA PISA = medzinárodné porovnávanie výkonov 15-ročných žiakov v čitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti.,
PIRLS
PIRLS = medzinárodné porovnávanie výkonov žiakov 4. ročníka ZŠ v čitateľskej gramotnosti.,
TIMSS
TIMSS = medzinárodné porovnávanie výkonov žiakov 4. ročníka ZŠ v matematike a prírodných vedách.).
Testy čitateľskej gramotnosti žiakov štvrtých ročníkov ZŠ, ktoré sa zadávali v 45 krajinách (PIRLS 2006), mali reliabilitu medzi 0,80 a 0,90. Slovenská verzia testu mala reliabilitu 0,89.