Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Otázky v interview
Najskôr si premyslite okruhy k danej téme, potom tvorte otázky. Na jeden okruh sa zvyčajne formuluje viacero otázok, je vhodné, ak použijete otvorené, zatvorené aj polouzatvorené otázky.
Typy otázok:
(A) Zatvorené otázky
Tu sa žiada jednoznačná odpoveď v rámci ponúkaných alternatív. Na ne by mali nadväzovať otvorené otázky.
Výhody
- ľahké vyhodnotenie
Nevýhody
- menej podrobné odpovede
Príklad: Myslíte si, že platenie školného za štúdium zlepší kvalitu vyučovania?
- áno
- nie
- neviem
(B) Otvorené otázky
Respondent môže odpovedať voľne, bez výberu z ponúkaných možností.
Výhody
- respondent má možnosť uviesť podrobnejšie a rozsiahlejšie odpovede
Nevýhody
- náročnejšie na vyhodnotenie
Príklad: Ako posudzujete kvalitu vzdelávania na vašej škole?