Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Myšlienkové procesy v testových položkách
V testoch vedomostí a zručností je potrebné položky zamerať na jednotlivé myšlienkové procesy. Na ich určenie sa najčastejšie používa (revidovaná) Bloomova taxonómia, ktorá má šesť úrovní:
- Zapamätať si (reprodukovať poznatky)
- Porozumieť (položka je v inom znení než v učebnici, vyžaduje si interpretáciu)
- Aplikovať (použiť poznatok v novej situácii)
- Analyzovať (usporiadať, porovnať, spojiť)
- Hodnotiť (vyjadriť vlastné stanovisko, nemôže sa použiť v objektívnych testoch vedomostí)
- Tvoriť (reorganizovať, kategorizovať)
Prvé tri myšlienkové procesy nazývame pre zjednodušenie nižšie, druhé tri nazývame vyššie myšlienkové procesy.