Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Pravidlá vedenia dobrého interview
Výskumník a respondent by mali byť partnermi, mal by medzi nimi byť dobrý, podľa možnosti až priateľský vzťah. Veľa závisí od prvého kontaktu a celkového spôsobu vzájomnej komunikácie. Dôležitú úlohu tu zohráva aj neverbálna komunikácia, ako úsmev, podanie ruky, očný kontakt, prikyvovanie na znak súhlasu a pod.
Výskumník by si mal byť vedomý toho, že nie je "vypočúvateľom" a mal by viac počúvať ako hovoriť. (tzv. aktívny poslucháč). Odpovede by nemal hodnotiť, aby nedošlo k sociálne žiaducim odpovediam.
Základom dobrého interview je kooperácia s respondentom, zdvorilosť, empatia a kompetentné vystupovanie.
Je dôležité, aby ste neovplyvňovali respondentove odpovede, to predovšetkým znamená ab y ste nekládli sugestívne otázky:
Proti pravidelnému hodnoteniu pedagogických pracovníkov nenamietane, však?
Pripúšťate, že učitelia robia chyby a že aj vy ste sa niekedy dopustili chýb?