Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Typické nedostatky v prehľadovej časti výskumnej správy
Výber informačných zdrojov
- Bolo použitých málo informačných zdrojov – "informačná anémia".
- Výber informačných zdrojov bol nesystematický, náhodný (použilo sa, čo bolo poruke).
- Chýba zmapovanie hlavných prúdov (smerov) v danej problematike.
- Výber sa uskutočnil len zo slovenských a českých prác, svetové trendy neboli zmapované. Autori z iných krajín sú nezastúpení alebo zastúpení málo.
- Čerpanie z nespoľahlivých zdrojov – typické pri internetových zdrojoch. Sú to obyčajne zdroje bez uvedenia autora a inštitúcie.
Spracovanie informačných zdrojov
- Prehľadová štúdia sa skladá len zo súpisu citátov, nemá spojovací text alebo hodnotiace komentáre – čo odsek, to jeden citát. Pripomína to telefónny zoznam
- Chýbajú formulácie všeobecnejšej povahy, chýba nadhľad.
- Pojmová synonymia – ten istý jav sa označuje rôznymi slovami, čím sa text stáva málo prehľadným. Pisateľ si neuvedomuje, že rozdiely v prevzatých pojmoch môžu odzrkadľovať rôzne teoretické prístupy.
Pisateľ použil vo svojej práci na označenie toho istého javu v rôznych častiach textu tieto výrazy: kurikulum, učebné osnovy, učebný program, cieľový program školy. Je to typický prejav pojmovej synonymie, ktorý spôsobuje terminologické nedorozumenia.
- Zlé logické členenie textu.
- Štýl textu je "kostrbatý", neuhladený.
Príklad prehľadovej štúdie:
Mareš, J. 2005. Intervence ovlyvňující psychosociální klima školy. In Ježek, S. Psychosociální klima školy III. Brno : Nakladatelství MSD