Kapitoly:
- Veda a výskum
- Informačná príprava
- Voľba výskumnej témy
- Premenné
- Hypotézy
- Výskumný súbor
- Hodnotné dáta
- Výskumné metódy
- Pozorovanie
- Dotazník
- Posudzovacie škály
- Interview
- Testy vedomostí a zručností
- Sociometria
- Sémantický diferenciál
- Experiment
- Spracovanie údajov
- Interpretácia údajov
- Odporúčaná literatúra

túto učebnicu
Typy vedeckých publikácií
Existuje široká škála publikácií, z ktorých môžete čerpať informácie o stave vašej problematiky:
Monografia – kniha, ktorá sa podrobne venuje jednej odbornej oblasti. Obyčajne ju napísal jeden, niekedy dvaja-traja autori.
- Bačová, V. 2000. Súčasné smery v psychológii. Hľadanie alternatív pozitivizmu. Prešov: Filozofická fakulta PU
- HOFBAUER, B. 2004. Děti, mládež, volný čas. Praha: Portál
Zborník – kniha, ktorá obsahuje príspevky od viacerých autorov. Typické sú zborníky z konferencií.
- Komárik, E. 2007. Tolerancia kultúr a problém kultúrnej identity In: Multikultúrne tolerantná škola. Bratislava: Stimul, s. 66-71
- Lechta, V. et al. 2003. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál
Výskumná štúdia – obyčajne je to časopisecký text, ktorý podrobne opisuje konkrétny výskum.
- Gavora, P., Šrajerová, H. 2008/09. Porozumenie textu zisťované cloze-testom vzhľadom k obťažnosti učebného textu
. In Slovenský jazyk a literatúra v škole 55, č. 7-8, s. 193-199
- Schonert-Reichl, K. A., Muller, J. R. 1996. Correlates of Help-Seeking in Adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 25, č. 6: 705-729
Prehľadová štúdia literatúry – obyčajne časopisecká alebo zborníková štúdia, ktorá podrobne opisuje, analyzuje a hodnotí stav poznania vo vymedzenej oblasti.
- Mareš, J. 2005. Intervence ovlyvňujúcí psychosociální klima školy
. In Ježek, S. Psychosociální klima školy III. Brno: Nakladatelství MSD
- Pajares, F. 1996. Self-efficacy beliefs in academic settings. In Review of Educational Research, 66, č. 4, s. 543-578
Kvalifikačná práca – práca študenta, ktorou ukončil príslušný stupeň vysokoškolského štúdia (bakalárska, diplomová, dizertačná práca).
- Tóthová, R. 2004. Konštruktivistický verzus transmisívny prístup v individuálnej koncepcii vyučovania učiteľov prírodovedných predmetov (dizertačná práca). Bratislava: Prírodovedecká fakulta UK
- Greger, D. 2005. Možnosti zjišťování a měření obtížnosti didaktického textu (disertační práce). Praha: Pedagogická fakulta UK
Lexikón, encyklopédia – náučné slovníky, resp. príručky obsahujúce súhrn poznatkov z jednej oblasti.
- Průcha, J., Walterová, E. , Mareš, J. 2008. Pedagogický slovník. 4. vydanie. Praha: Portál (ukážka
)
- KEEVES, J. P. (ed.) 1988. Educational Research, Methodology, and Measurement: An International Handbook. Oxford: Pergamon Press